måndag 24 april 2017

Premiärcykling på tjockisen

   Senaste lördagen var det äntligen dags för att cykla första runda på min nya fatbike. Vilken upplevelse!

   Det var varierande underlag - både asfalt, skogsstigar, SM-bana 2016 & 2017 för MTB i Värnamo och även vild skog och ni som kan vägen till Trollstenen utanför Tånnö vet vad jag skriver om: naturstenar, rötter, massa träd, mossa osv...

Trollstenen & Piotrs cykel

   Cykel presterade fint och jag hängde med relativt bra med tanke på motvind, tuff terräng  och 10kg last i cykelväskor. Att monster som har däck med dimension  26"/3.8" rullar fint som rysk tank på ojämn mark är ingen överraskning, men jag var mycket positivt förvånad över köregenskaper på asfalt. Det gör att jag är positivt inställd till Vätternrundan som är redan om knappt 2 månader.

   Alla komponenter får beröm från mig, de fick under cyklingen massa vibrationer som konsekvens av ojämn underlag samt stöttar i samband med små hopp :p. Även cykelväskor från Crosso satt fast som ihopsvetsade till cykel och de får med en bra betyg.

   Nu ser jag framemot proffesionelt bike-fit, som jag ska ha snart hos våran sponsor Omni-Fysio. Killar kommer att finjustera cykel med tanke på att förbättra ergonomi och förebygga eventuella skador. Sedan blir det bara lättare att cykla :)

Stor tack till er för hjälp med att förverkliga drömmar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar