onsdag 8 mars 2017

Mål: att göra australiesinska öknar gröna.

   Det var sent eftermiddag, fredag före vecka sedan. Jag kom tillbaka från jobbet och då väntade på mig stort paket.


   Självklart visste jag vad som ska vara inne men det har inte minskat min nyfikenhet eftersom jag visste inte vilken färg det skulle vara på produkter som var där inne. Det var stor frågetecken.


   Efter borttagning av plast öppnade jag paketet och fick syn på fräsch grön färg som hade två kompletta uppsättningar av cykelväskor som gav oss Crosso från Bialystok i Polen.

Mina barn. I paketet fanns bara cykelväskor...

   De är läckra, robusta och passar perfekt på min tjockis-cykel och den färg... Förmodligen kommer det blir det det enda gröna färgen som vi kommer att se under drygt en månad cyklande genom torra, solbrända och uttorkade australiesinska ödemarken. Med andra ord: vi kommer att köra in lite liv och uppfräschande. En gång till tackar vi Crosso och lovar att rapportera efter resan hur klarade sig väskor under cykeläventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar