måndag 29 december 2014

Ambitiösa planer.

   Jag har blivit trevlig överraskad av min kusin med förfrågan om jag vill delta i en sånt extremt cykelresa. Detta att han litade just på mig mobiliserar mig jätte mycket.Jag har inte funderat länge efter jag läste raport från Jakub Postrzygacz.
 
   Först vill jag tacka min kära hustru Celina för att hon har accepeterat våra galna planer. Om vi kommer så lång och ska göra den här resan så lovar jag att jag ska vara försiktig, jag lovar!

   Ja, det står framför oss livets aventyr - jag har aldrig förrut gjord något liknande och vet inte om jag ska i framtiden hitta på något liknande. Däfrör kommer jag att göra allt vad jag kan för att projekt blir av och att jag ska klara av. Att cykla 2 tusen kilometer på öknen utan hjälp utifrån är mycket ambitiös plan och det krävs noggrann förberedning både som gäller tekniska detaljer och själva kondition samt psykisk inställning. Ibland även det räcker inte om naturen skojar med oss... Från och med nu känner jag mig delansvarig för dina drömmar Marcin och det är stor sak för mig. Jag är dock optimistisk och mer och mer brinner för det som du har planerat genom så många år. För mig kommer det blir väldig stort eftersom jag har aldrig varit på den avlägsen kontinent. Jag ber er hålla tummarna för oss och när det blir dags för resan (augusti 2017) be om oss om ni vill och jag kommer blir tacksam för detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar